19.7.2015

Reissusta kotiuduttu!

Blogissa on ollut hieman hiljaisempi viikko sillä olimme tiistaista lähtien reissussa. Suuntasimme aluksi ikaalisiin, ja olimme siellä kaksi yötä. Olimme vuokranneet lomahuoneiston siitä aivan kylpylän läheltä, jolloin kylpylän palvelutkin olivat käytettävissä. Alkuviikon sää oli lämmintä, ja uskaltauduimme jopa uimaan. Tuolla paikallinen saunaseura lämmittää kesäiltaisin rantasaunaa, jonne pääsee sanoumaan 5e pääsymaksua vastaan. Siitä sitten voi mennä suoraan laiturilta uimaan ja saunoa niin kauan kuin jaksaa.

Harmi vain että emme huomanneet tätä mahdollisuutta kun vasta keskiviikkona, sillä olisimme mieluusti käyneet siellä molempina iltoina. Kylpylän lähellä oli ulkoilualue nimeltään voimametsä. Metsässä oli opasteiden mukaan nuotiopaikka, jonne suuntasimmekin ensimmäisenä päivänä kävellen. Ihanaa grillailla kaikessa rauhassa, metsän hiljaisuudesta nauttien.

Jatkoimme torstaina matkaa kohti kalajokea, ja rantakallan leirintä-aluetta. Olimme vuokranneet sieltä leirintämökin kolmeksi yöksi, ja tarkoituksena oli mennä lentokentällä järjestettävään bimmerparty tapahtumaan. Lähdimme liikkeelle jo hyvissä ajoin aamulla, ja olimme perillä kolmen aikaa. Mökkiä varatessa sivuilla mainittiin että mökkiläisten käytössä olisi grillikota. Emme löytäneet kotaa etsinnöistä huolimatta, ja kun kävin sellaisen olemassaoloa tiedustelemassa niin minulle kerrottiin että ilmoituksessa on joku virhe, eikä mitään kotaa ole.

Alueella oli pieni kaivonrengastyyppinen grillauspaikka joka oli surkeassa kunnossa. Päädyimme siis ostamaan halpa-hallista pallogrillin ja pärjäämään sillä. Huoltorakennus oli muutenkin todella huonossa kunnossa eikä suihkusa käyminen oikein houkuttanut. Onneksi lähellä oli kylpylä, joten kävimme sitten siellä lillumassa :)

Tapahtuma alkoi vasta perjantaina kolmen aikaan  ja suuntasimme ensimmäisten joukossa sinne. Ohjelmassa oli mm. Nopeusajokilpailu, paras pakoäänikilpailu, live musiikkia ym. Mökkialue oli vain muutaman kilometrin päässä tapahtumapaikalta, joten pääsimme sujuvasti käymään välillä syömässä jne.

Porukkaa oli todella paljon, ja tapahtuma oli hyvin järjestetty, vaikkakin yöt leirintä-alueella oli yhtä tuskaa. Ei kauheasti tarvinnut miettiä nukkumista kun sai kuunnella muiden örvellystä. Eniten ehkä harmittaa niiden lapsiperheiden puolesta, jotka olivat tulleet lomailemaan, eivätkä tienneet tapahtumasta.

Sää oli suhtellisen lämmin koko viikonlopun, mitä nyt lauantaina alkoi illalla satamaan. Välillä tuli vettä ihan kunnollakin. Minulle meinasi pukata jonkinlaista flunssaa ja kurkkukipua, joten emme olleet tapahtumapaikalla myöhään enää lauantaina.

Koska kotimatka oli pitkä, niin lähdimme tänään jo heti aamusta ajamaan kotiinpäin. Matkaan taisi mennä pysähdyksineen noin 7 tuntia. Pysähdyimme aika monta kertaa, jotta koirakin pääsi jaloittelemaan.

Onpa kyllä kiva olla taas kotona, ja huomenna olisi tarkoitus mennä ratsastamaan Fiialla. Meillä on torstaina valmennus, ja ilmoittauduin nyt kuitenkin sunnuntaiksi jokelan estekisoihin. Tarkoituksena olisi hypätä luokat 60cm ja 70cm. Saa nähdä miten meidän käy :D

Tässä kaikki taas tällä kertaa! Alla muutama kuva bimmerpartystä :)

2 kommenttia :

1. Kiva postaus! Ihania kuvia noista autoista! Itse olen aivan autofriikki, mutta vielä enemmän hulluina vanhoihin autoihin ja ford mustangeihin! :)

1. Kiva kuulla että muutkin on autofriikkejä! :) Joku vanha mustangi olis kyllä aika kiva. Ehkä sitten joskus :D

Kiitos kivasta kommentista :)